keskiviikko 12. joulukuuta 2018

Kotka / Ylösnousemus

Huoh, huonosti nukuttu yö taas takana! Monesko lienee jo yhteen putkeen? On se vaan kumma, kun unihiekka ei kestä silmissä vaan valuu pois. No, onhan tässä takana melkoisen vaiherikas vuosi kiireineen ja murheineen. Toki matkalle on osunut hyviäkin hetkiä, kuten Futiksen MM-kisareissu Pietariin, kurvailu Laatokan Karjalassa Lada Nivalla ja englantilaisten serkkujen visiitti Suomeen ensimmäistä kertaa keväällä. Mukavahan noita on muistella, mutta kyllä vuoteen on osunut ihan huolella murheitakin. Niistä nyt sen enempää. kuin että läpitte on kahlattu....
Kotkan seurakuntatalo ja Ylösnousemus

Välillä vaan tuntuu, että vanha sanonta, haudassa on aikaa levätä, pitää paikkansa. Ainakaan sitä ennen se tuskin onnistuu. Aina on joku härdelli menossa ja vauhti tuntuu kiihtyvän kuukausi kuukaudelta. Tuskin olen tämän asian suhteen ainut, vaan se koskettaa melkoista joukkoa suomalaisia. Ehkä meidän vaan pitäisi leppoistaa elämäämme kaikin mahdollisin tavoin...

Yksi tapa löytää sisäinen rauha olisi kaiketi kokea valaistuminen ja kokea ylösnousemus seurakunnan avulla. Ehkä juuri tätä ajaakin takaa Kotkan yltiörumassa seurakuntatalossa oleva reliefi Ylösnousemus? Kyseinen taideteos on Heikki Heikki Häiväojan vuodelta 1969. 
Ylösnousemus. Ei vaan aukea minulle....

Koska minä en ymmärrä taiteesta hölkäsen pöläystä, niin eihän se tämä teos minulle aukene millään tavoin. Ilmeisesti olen tuomittu jatkamaan tässä oravanpyörässä.... 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ovat aina tervetulleita