perjantai 3. marraskuuta 2017

Terijoki / I love Zelenogorsk

Olen harkinnut viime aikoina aloittavani uuden ympäristönsuojeluun ja elämänhallintaan keskittyvän blogin. Ilmeisesti olen pohtinut sitä liikaa, koska kaksi yötä nuo ajatukset ovat pyörineet mielessäni ja vieneet yöuneni. Olen vaan hemmetin huolissani maapallon tilasta, koska joka päivä uutisoidaan maailmanlopun uutisia. No hyviäkin asioita tapahtuu päivittäin ja uskon, että pystymme teknologialla korjaamaan paljon tuhoamiamme asioita, mutta riittääkö se?
Näitä on ilmestynyt kannaksen alueelle

Mielestäni meidän suomalaistenkin pitäisi uhrata enemmän aikaa, rahaa ja vaivannäköä yhteisen hyvän eteen ja viedä osaamistamme maailmalle. Ennen sitä meidän pitäisi kuitenkin hoitaa omat asiamme kuntoon. Itse olen ottanut tällä saralla vasta pieniä askeleita, mutta tarkoitukseni olisi kyllä omassa elämässäni viedä asiaa huomattavasti pidemmälle. Jos joku pohtii, että mitä uusi blogi auttaa, niin itse en ainakaan ole löytänyt yhtään blogia joka olisi miehen kirjoittama. Meillä miehillä olisi tässä reippaan parannuksen paikka ja tarkoitus on myös säästää rahaa erilaisilla toimenpiteillä. No katsotaan, saanko tätä projektia koskaan alkuun?

Nykyinen blogi kaipaa kuitenkin taas päivitystä ja nyt vuorossa onkin vähän kevyempää aineistoa. Jatkossa kyllä luvassa on taas mielenkiintoisempia kohteita, kunhan vaan innostun taas kirjoitushommista. Viime viikkoinahan olen urakoinut kohde/päivä tahdilla, mutta katsotaan, kauanko ehdin jatkaa samalla vauhdilla. Jotenkin tuntuu, että vauhti on liian kova minulle....
Minäkin pidän Terijoesta

Viime aikoina olen havainnut siellä täällä Karjalan kannasta uusia kylttejä. Niissä vannotaan rakkautta paikkakunnalle, mihin ne onkaan pystytetty. Tekijöistä minulla ei ole hajuakaan eikä siitä, että kenen toimesta nämä on ideoitu. Sinänsä ihan hieno ajatus! Ehkä ensi suvena bongaan näitä vielä lisää. Edellisenhän näin Svetogorskissa, missä yleensä piipahdan kerran viikossa tankkaamassa ja shoppailemassa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ovat aina tervetulleita